7 гр. Хімія

 29.10.21

Тема "Неорганічні речовини та їхні властивості" на ст.185 підручника виконати завдання 1-12 (письмово).

посилання на онлайн підручник - https://pidruchnyk.com.ua/469-hmya-yaroshenko-11-klas.html


Роботи надсилайте на Viber 0668804185 ,або електронну адресу kukalosveta1990@gmail.com

05.11.2021

Тема" Загальна характеристика металів. Фізичні властивості"



Тема" Алюміній і залізо : фізичні й хімічні властивості"  переглянути відео урок , опрацювати параграф 22,23.на ст 115 виконати письмово № 1-4.

12.11.21.

Тема " Застосування металів та сплавів" -  перейти за посиланням, опрацювати тему уроку.

https://miyklas.com.ua/p/himija/11-klas/neorganichni-rechovini-ta-yikhni-vlastivosti-359810/zagalni-khimichni-vlastivosti-metaliv-zastosuvannia-metaliv-ta-yikhnikh-_-360758/re-9280dd21-0939-4a9e-8189-eb969c8aa08e

Хімія. Рівень стандарту. 11 клас. Савчин

§ 28. ЗАСТОСУВАННЯ МЕТАЛІВ ТА ЇХНІХ СПЛАВІВ

Опанувавши матеріал параграфа, ви зможете:

  • називати найпоширеніші метали та їхні сплави;
  • пояснювати застосування металів і сплавів у різних галузях господарства;
  • аналізувати склад найпоширеніших у промисловості сплавів.

Найпоширеніші метали та їхні сплави. Метали — речовини, що набули широкого застосування в промисловості й техніці завдяки своїм унікальним властивостям, зумовленим їхньою будовою. Залежно від властивостей, деякі з них використовують менше, а без деяких неможливий розвиток економіки країни.

Лужні метали натрій та калій, які добувають електролізом розплавів солей, лугів або оксидів цих металічних елементів, незважаючи на їхню високу активність, отримали промислове застосування в різних галузях. Металічні натрій та калій застосовують як каталізатори під час синтезу органічних сполук, зокрема синтетичного каучуку. За допомогою натрію в металургійній промисловості відновлюють кольорові метали, наприклад титан. Рівняння реакції:

TiCl4 + 4Na = Ti + 4NaCl.

Крім того, натрій використовують у ядерних реакторах як теплоносій.

Літій застосовують у фотоелементах завдяки здатності перетворюватися на позитивно заряджені йони під час його освітлення.

Кальцій, як і натрій, застосовують у металургії для добування важковідновлюваних металів, наприклад хрому з його оксиду:

Cr2O3 + 3Ca = 2Cr + 3CaO.

Цей метал використовують для виготовлення сплавів. На основі свинцю з добавкою кальцію добувають сплав, яким заливають підшипники залізничних вагонів.

Алюміній завдяки його властивостям: легкості, пластичності, електро- й теплопровідності та міцності, набув дуже широкого застосування 

Сплави — це системи, утворені з двох або більше компонентів (металів з металами або металів з неметалами). Основою для виготовлення сплавів є залізо й алюміній, хром і мідь, магній та титан. З неметалів — бор, кремній та вуглець. Є також сплави розчини, сплави механічні суміші й сплави, у яких речовини реагують одна з одною з утворенням інтерметалідів.

Сплави розчини утворюють подібні за властивостями речовини. Різні за хімічними властивостями метали утворюють сплави механічні суміші. Сплави третього виду можуть не тільки змішуватися, а й утворювати між собою та з атомами неметалів різні сполуки.

Надтверді сплави виготовляють методом порошкової металургії. Суть методу полягає в пресуванні під високим тиском порошків металів, з подальшим їхнім спіканням. За фізичними властивостями сплави відрізняються від чистих металів міцністю, твердістю, нижчими температурами плавлення та кипіння, слабшою електро- й теплопровідністю.

Ознайомимося докладніше з найпоширенішими сплавами міді й алюмінію (кольорових металів) і заліза, що є основою чорної металургії.

Мідь та її сплави. Дізнайтеся про застосування міді та її сплавів, опрацювавши рис. 50.

Сплави алюмінію. Чистий алюміній не має високої міцності та твердості, тому частіше використовують його сплави. Для поліпшення механічних властивостей алюмінію добувають його сплави з міддю, магнієм і марганцем.

Найпоширеніші сплави алюмінію — це дюралюміни, силуміни й терміт.

Дюралюміни (від фр. dur — твердий; aluminium — алюміній) — сплави, що містять у своєму складі мідь (1,4-13 %), магній (0,4-2,8 %), манган (0,2-1 %), цинк (5-7 %), залізо (0,8-1,8 %), титан (0,02-0,35 %) і силіцій (0,5-6 %). Дюралюміни завдяки особливим властивостям — міцності, легкості, стійкості до корозії та теплопровідності — набули широкого застосування в авіа-, корабле- й ракетобудуванні.

Силуміни — сплави, які, крім алюмінію, мають високий вміст силіцію (3-26 %). До їхнього складу також входять магній (0,2-1,5 %), мідь (1-4 %), цинк (2-4 %), хром (0,2-0,4 %), нікель (0,8-2 %), титан (0,05-1,5 %). Їх використовують у виробництві машин для сільськогосподарських потреб, деталей багатьох приладів, коліс в авіа- й автомобілебудуванні.

Терміт — сплав алюмінію з ферум(ІІ, ІІІ) оксидом. Під час використання виділяє багато тепла, тож його застосовують для зварювання шин.

Залізо та його сплави. Чисте залізо має обмежене використання. Здебільшого застосовують сплави заліза — чавун і сталь.

Сировиною для виплавлення чавуну є залізні руди.

Пригадайте з курсу географії, що таке руди та де в Україні виявлені поклади залізних руд і розташовані металургійні заводи з переробки руди на важливі для металургії сплави.

Під час переробки залізних руд утворюються сплави заліза з вуглецем — чавун і сталь. Чавун — сплав, що містить у своєму складі 2-4 % Карбону та домішки мангану, сполук Фосфору, Силіцію та Сульфуру. Великий вміст Карбону в чавуні робить його крихким і нековким, хоча він твердіший, ніж залізо.

Сталь — сплав, у якому значно менший вміст Карбону (0,1-2 %) і домішок мангану, сполук Силіцію, Фосфору та Сульфуру. Менший вміст Карбону надає сталі більшої ковкості та пластичності. Тому її можна штампувати, прокатувати, кувати. Для поліпшення цих якостей сталь загартовують, тобто розжарену сталь швидко охолоджують. Гартована сталь значно твердіша. Водночас сталь з низьким вмістом Карбону загартовуванню не піддають. Для надання сталі певних якостей її легують, тобто додають до неї інші метали. Легувальними металами найчастіше є хром, вольфрам, нікель, ванадій, манган, молібден, меншою мірою — титан, кобальт, берилій

ПІДСУМОВУЄМО ВИВЧЕНЕ

• Метали — речовини, що набули широкого застосування в промисловості й техніці завдяки своїм унікальним властивостям.

• Натрій та калій застосовують як каталізатори під час виробництва синтетичного каучуку, натрій — як теплоносій у ядерних реакторах; літій — у фотоелементах.

 Сплави — системи з двох або більше компонентів (металів з металами або металів з неметалами).

• Алюміній утворює сплави: дюралюміни, силуміни й терміт. Дюралюміни застосовують в авіа-, корабле- й ракетобудуванні; силуміни — у виробництві машин для сільськогосподарських потреб, деталей багатьох приладів і коліс, авіа- й автомобілебудуванні; терміт — для зварювання шин.

• Мідь — як конструкційний матеріал, для виготовлення апаратури, електропроводів, речей домашнього вжитку, інструментів, художніх виробів, а також для добування її сплавів — латуні та різних видів бронзи.

• Латунь використовують у військовій та ювелірній справі, суднобудуванні, для виробництва труб, конденсаторів і радіаторів. З бронзи виробляють деталі для авіадвигунів і турбін, підшипників і пружин, побутові вироби, посуд.

• Залізо та його сплави — незамінні матеріали для промислових і житлових будівель, виробництва залізобетону та конструкцій мостів. Їх застосовують у машинобудуванні, як покрівельну жерсть, виготовляють інструменти та побутові вироби.

ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

  • 1. Укажіть електронну формулу атома Натрію.

А 1s22s22p5

Б 1s22s22p63s1

В 1s22s22p4

Г 1s22s22p63s2

  • 2. Позначте назву елемента, атом якого має електронну формулу 1s22s22p63s23p64s1.

А Калій

Б Натрій

В Кальцій

Г Магній

  • 3. Укажіть послідовність реакцій для добування алюміній оксиду за наявності алюмінію, хлоридної кислоти, натрій гідроксиду та потрібного обладнання.

  • 4. Обчисліть і позначте об'єм водню (н. у.), що виділиться внаслідок взаємодії алюмінію з хлоридною кислотою, що містить HCl масою 7,3 г.

А 2,16 л

Б 2,14 л

В 2,24 л

Г 2,42 л

  • 5. Обчисліть і позначте маси алюмінію та ферум(ІІІ) оксиду, що вступили в реакцію алюмотермії, якщо відновилося залізо масою 22,4 г.

А 13,2 г Al та 30,4 г Fe2O3

Б 10,4 г Al та 32,8 г Fe2O3

В 10,8 г Al та 32,0 г Fe2O3

Г 12,6 г Al та 34,8 г Fe2O3

  • 6. Обчисліть і позначте маси продуктів реакції, що утворилися внаслідок взаємодії ферум(ІІ) хлориду з аргентум(І) нітратом масою 17 г.

А 18,0 г Fe(NO3)та 14,35 г AgCl

Б 18,5 г Fe(NO3)та 13,35 г AgCl

В 18,2 г Fe(NO3)та 12,35 г AgCl

Г 18,7 г Fe(NO3)та 11,35 г AgCl

  • 7. Складіть коротку розповідь про застосування металів та їхніх сплавів.

ЦІКАВО ЗНАТИ

• Уперше алюміній отримав данський фізик Г. Ерстед у 1825 р. за допомогою термічного відновлення безводного хлориду алюмінію амальгамою калію. Цей спосіб удосконалив німецький хімік Ф. Велер, який застосував чистий калій через два роки після його добування. Учений уперше майже точно описав властивості цього металу. У 1854 р. французький хімік А. С.-К. Девіль у процесі добування алюмінію замінив калій на дешевший натрій. Досліди на заводі завершились успішно, і в липні 1855 р. перші злитки металу масою 6-8 кг були презентовані на Всесвітній виставці в Парижі. У той час алюміній був настільки дорогим, що на виставці він посів місце поряд зі скарбами з державної казни. В історії наявні відомості, що імператор Наполеон III використовував посуд з алюмінію на державних прийомах

Тема " Основи . Властивості застосування гідроксидів Натрію і Кальцію" - переглянути відео урок виписати головне


19.11.21

Тема" Властивості основ" - опрацювати параграф 26 ст 137.

Тема" Солі їх поширення в природі . Середні й кислі солі" - опрацювати параграф 27..Переглянути відео урок.


26.11.21

Тема " Поняття про жорсткість води та способи її усунення" - перейти за посиланням,опрацювати конспект уроку

https://naurok.com.ua/urok-ponyattya-pro-zhorstkist-vodi-ta-sposobi-usunennya-152704.html

Тема " Властивості солей" - переглянути відео урок.Законспектувати.Виконати завдання.


08.02.22

Тема:"Роль хімії у розв'язанні продовольчої  і сировинної проблеми" - опрацювати конспект уроку.

Тема уроку:

Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної та екологічної проблеми.

Формування ключових компетентностей:

- спілкування державною мовою ;

- уміння вчитися впродовж  життя ( виявляти допитливість щодо хімічних знань; прагнути самовдосконалення; осмислювати результати самостійного вивчення хімії; розуміти перспективу власного розвитку упродовж життя, пов'язаного із хімічними знаннями) ;

- соціальна та громадянська компетентності (залучати ширшу громадськість до розв’язування проблем збереження довкілля; виявляти патріотичні почуття до України, любов до малої батьківщини; дотримуватись загальновизнаних моральних принципів і цінностей);

- інформаційно-цифрова компетентність (використовувати сучасні пристрої для добору хімічної інформації, її оброблення, збереження і передавання);

- основні компетентності у природничих науках і технологіях: (формулювати, обговорювати й розв’язувати проблеми природничо-наукового характеру;  визначати проблеми довкілля, усвідомлювати значення природничих наук для пізнання матеріального світу)

- екологічна грамотність і здорове  життя (усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки у природі і її цілісність; використовувати хімічні знання для пояснення користі і шкоди здобутків хімії і хімічної технології для людини і довкілля; влаштовувати власне життєве середовище без шкоди для себе, інших людей і довкілля; дотримуватися здорового способу життя; безпечно поводитись із хімічними сполуками і матеріалами в побуті).

Задачі  уроку:

- з’ясувати значення хімії в розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем;

- усвідомлювати причино-наслідкові зв’язки у природі та її цінність і цілісність;

- право на власний вибір і прийняття рішення; відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів;

-виробити власне ставлення до природи як найвищої цінності;

- виховувати інтерес до вивчення хімії.

План проведення:

1.  Привітання

2.  Актуалізація

3.  Оголошення плана уроку

3.  Вивчення нової теми:

     А) Роль хімії у розв’язанні продовольчої  проблеми;

     Б)  Роль хімії у розв’язанні сировинної  проблеми;

     В)  Роль хімії у розв’язанні енергетичної  проблеми;

     Г)  Роль хімії у розв’язанні екологічної  проблеми;

4.  Висновок.

5.  Домашнє завдання.

 

  Очікуваний результат:

Учні наводять приклади застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті. Оцінюють значення хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем; усвідомлюють відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів та  вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень; виробляють власні ставлення до природи як найвищої цінності.

 

Вивчення нового матеріалу:  (робота з презентацією)

Сл.1.                 Урок з хімії на тему:

     «Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної
                                  та екологічної проблеми
»

Підготувала: Оксана Юріївна Петухова

викладач Олешківського професійного ліцею

 

Сл. 2.

Повторемо : Роль хімії у створенні нових матеріалів

 Серед усіх галузей природничих наук хімія є особливою наукою, бо створює і такі хімічні речовини, яких немає у природі і яких людина у минулому не могла собі уявити. Без її розвитку неможливий прогрес фармацевтики, сільського господарства,енергетики – багатьох сфер, від яких безпосередньо залежать здоров’я  та благополуччя людини.

С

 

Сл.3  Взаємини хімії та людини завжди були непростими. В окремі періоди історії хімія була джерелом захоплення і сліпої віри. Свого часу хімізація всього народного господарства, здавалося, була головним засобом прогресу. Без розвитку хімії неможливий прогрес багатьох сфер, від яких безпосередньо залежать здоров’я та благополуччя людини.

Сл. 4   Видатний фізіолог Іван Петрович Павлов зазначав, що « взаємини організму з навколишньою природою – це взаємини, опосередковані питанням харчування». Нестача продовольства та його низька якість негативно впливають на здоров’я людей, якість робочої сили та продуктивність, тобто перешкоджають економічному розвитку.  Найважливішим завданням хімії стає контроль над хімічними процесами, що відбуваються у природі та техносфері, у виробництві й перетворенні потрібних людині речовин і матеріалів.

Сл. 5  Роль хімії у розв’язанні  продовольчої проблеми.

Сл. 6  Однією з глобальних проблем людства є забезпеченість людини їжею. Відомо, що їжа необхідна для життєдіяльності людини й інших живих організмів. Проблема нестачі продуктів харчування виникла через зростання населення планети. Учені довели, що її можна вирішити, якщо світове виробництво харчових продуктів зросте в 3-4 рази.

Сл.7      Розв'язати проблему забезпечення харчовими продуктами можна за допомогою знань, які дають людству хімічна та біологічна науки. Особливу увагу потрібно сконцентрувати на виробництві рослинної та тваринної їжі, тобто продуктів харчування природного походження. Завданням хімії є створення речовин, за допомогою яких проблема нестачі харчової продукції буде розв'язана. Тому для зростання врожайності рослинництва та збільшення обсягів продукції тваринництва важливо забезпечити сільське господарство мінеральними й органічними добривами, хімічними засобами захисту рослин і тварин, стимуляторами росту, штучними кормами.

Сл.8    Хімічна промисловість постачає виробників сільськогосподарської продукції ефективними добривами. Пригадайте, які добрива називають мінеральними?

Це штучно синтезовані хімічні препарати, які потрібні для поповнення неорганічних сполук в грунті. За основним елементом в складі виділяють наступні види добрив:

1) азотні;                        2) калійні;                               3) фосфорні.

Застосування добрив дає змогу збільшити врожайність та поліпшити якість продукції рослинництва. У результаті застосування їх підвищується стійкість рослин проти хвороб, пришвидшується дозрівання врожаю. 

Сл. 9  Для вирощування й збереження врожаю велике значення має захист рослин і продукції рослинного походження від шкідливих організмів за допомогою хімічних засобів. Засоби захисту рослин мають відповідати одночасно низці критеріїв. Якими є ефективність, безпечність для довкілля та здоров’я людей, доступність за ціною, сталість за фізико-хімічними параметрами.

Сл..10 Через екологічні та несприятливі погодні умови сільськогосподарські культури зазнають найрізноманітніших захворювань від комах і вірусів, грибків і бактерій. Це спричиняє зниження врожайності та якості продукції, а отже, впливає на фінансовий стан підприємств і фермерських господарств. Розглянемо деякі хімічні засоби захисту рослин такі як: зооциди, фунгіциди, гербіциди, бактерициди та інсектициди.

Сл..11  Хімізація тваринництва – це комплекс заходів, що сприяють підвищенню якісті кормів та продуктивності тварин. Йдеться про виробництво хімічних консервантів і стабілізаторів кормів, кормових дріжджів і мікробіологічного білка, використання кормових добавок, застосування стимуляторів росту тварин. Хімічне консервування зелених кормів забезпечує збереження поживних речовин, пригнічує розвиток гнильних і маслянокислих бактерій, запобігає небажаним ферментативним процесам.

Сл  12. Забезпечення харчовими продуктами є основним завданням харчової промисловості — галузі, яка виробляє готові продукти або переробляє їх на напівфабрикати. Охоплює понад 40 галузей виробництва. Найважливіші з них відображено на слайді.  Усі ці виробництва працюють для того, щоб забезпечити людину та живі організми джерелом енергії та життя — їжею. Адже саме їжа є комплексом органічних і мінеральних речовин: вуглеводів, жирів, білків, вітамінів, які забезпечують усі життєві потреби організму.

Сл13   Роль хімії у розв’язанні сировинної проблеми.

Сл. 14 . Серед основних завдань хімії важливе значення має проблема створення сировинних ресурсів для розвитку різних галузей суспільного господарства. Це насамперед створення альтернативної природної дешевої сировини та комплексне її використання, багаторазове використання сировини та відходів як сировини.

Пригадайте, що таке сировина.Сировиною називають природні речовини або матеріали, які використовують для виробництва продуктів різних галузей промислового виробництва.

Однак природні запаси з часом вичерпуються, а попит на сировину як компонент споживання постійно зростає. Саме невідповідність між природними запасами й потребами споживання створює одну з актуальних проблем усього людства — збереження та раціональне використання сировини.

Сл.15   До природних сировинних матеріалів деревина. Україна багата на неосяжні лісові простори. Важливо пам'ятати: щоб виростити дерево на матеріал, потрібно не один рік. Розглянемо на слайді сфери використання деревини в промислових масштабах.

Сл. 16  Природною сировиною, на яку багаті надра України, є гірські породи та мінерали, руди, що містять залізо, мідь, цинк, алюміній, манган, хром, титан тощо.Основні сфери використання гірських порід і мінералів відображено на слайді.

Сл 17  Важливою умовою раціонального використання сировини є комплексність, тобто цілеспрямоване й безвідходне її застосування. Багаторазового використання сировини досягають рециркуляцією та регенерацією.

Сл. 18   Рециркуляція — це багаторазове повне або часткове повернення потоку газів, рідких або твердих речовин у технологічний процес.

Регенерація — це відновлення попереднього складу й будови речовини та її повторне використання

Сл.19   З побутових відходів вторинній переробці можна піддати макулатуру, скло, текстиль, пластмаси, харчові відходи, чорні та кольорові метали. Їхнє повторне використання дає значну економію коштів, оскільки продукти переробки будуть залучені в господарський обіг.

Сл.   20  Наприклад, розглянемо переробку макулатури. З неї виготовляють: гофрований картон, який використовують для пакування різноманітної продукції; тарний картон — коробки, картонні прокладки, пакувальні коробки, піддони; офісний папір, оскільки не завжди робочі матеріали необхідно робити на білосніжному папері. Вторинною переробкою макулатури виготовляють приладдя: папки, блокноти, папір для нотаток тощо. Пропоную переглянути відео по переробці макулатури.      http://youtube.com/watch?v=N-5YzOreJYs

Отже, хімічна наука робить великий внесок у розв'язання сировинної проблеми. І вам, громадянам України, необхідно ставитися до природи та її багатств як до найвищої суспільної цінності. Запорукою такого ставлення є ваша активність та ініціативність у вирішенні багатьох проблем, відповідальність за правильно прийняті рішення.

Сл. 21  Роль хімії у розв’язанні енергетичної проблеми.

Сл. 22    Енергетика — основа економічного зростання та розвитку країни. Вона охоплює сукупність галузей господарства країни, які вивчають і використовують енергоресурси, зокрема енергію води, вітру та Сонця, ядерну, геотермальну, енергію морських припливів і відпливів, біомаси та інших джерел з метою вироблення, перетворення, передання та розподілу енергії. Від енергетичних ресурсів залежать багато промислових процесів, робота установ, медичних і культурних закладів, сільського господарства, транспорту й побутових пристроїв.

Сл.23.   Лідером серед природних енергоресурсів залишається нафта, хоча важливе значення мають вугілля, газ, деревина, горючі сланці, торф та інші види місцевого використання. Як уже зазначалося, ці енергоресурси швидко виснажуються, тому обмежується їхнє використання.

Сл 24  Крім природних вид джерел енергії використовують альтернативні джерела, а саме:  енергію сонячного випромінювання, вітру, морів, річок, біомаси, теплоти Землі, та вторинні енергетичні ресурси, які існують постійно або виникають періодично у довкіллі. Важливою проблемою використання енергетичних ресурсів є збереження природи, чистоти води й повітря.

Сл. 25   Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми

Сл 26   Розвиток цивілізації та науково-технічного прогресу спричинили зростання кількості населення на Землі. Відповідно збільшилися обсяги виробництв для задоволення дедалі більших потреб у використанні продуктів харчування, енергетичних ресурсів, сировини. Збільшився обсяг відходів в атмосфері й у стічних водах; побутовими відходами засмічені великі площі, які могли б використовувати як сільськогосподарські угіддя.

У 1990-х роках міжнародна спільнота була серйозно стурбована проблемами довкілля. Основними визнано такі: 1) глобальне потепління клімату; 2) виснаження озонового шару; 3) накопичення в ґрунті токсичних металів і пестицидів; 4) кислотні дощі; 5) виснаження природних ресурсів планети; 6) забруднення великих територій радіонуклідами.

Незаперечним є той факт, що розвиток хімічної промисловості спричинив проблеми, що розглядаються як глобальні.

Сл. 27   Чинники забруднення довкілля. Їх поділяють на природні й антропогенні.

До природних чинників належать виникнення землетрусів, виверження вулканів, стихійні лиха, космічний пил, продукти вивітрювання гірських порід і ґрунтів. Однак найбільше забруднює навколишнє середовище людина. Бездумне споживацьке ставлення до природних багатств упродовж тисячоліть призвело до знищення цілих ареалів лісових рослин, жорстокого винищення тварин, спустошення родючих земель і вирубування лісів. Усе це впливає на економіку та політику, моральний стан і здоров'я людини.

Сл. 28   Чинниками антропогенного забруднення навколишнього середовища стала виробнича діяльність людини. Треба усвідомлювати відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів та  вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень.  Тут я пропоную вам переглянути відео. «Діяльність людини»  https://www.youtube.com/watch?v=JI-jR9pNBqE

Сл.29     Висновок:    На уроці ми з вами розглянули всі питання, які зазначили у плані на початку уроку. А саме, ознайомилися з значенням хімії в розв’язуванні продовольчої, сировинної, енергетичної  та екологічної проблем, і застосуванням хімічних сполук у різних галузях і в повсякденному житті.

Сл 30  Домашнє завдання:

      1.Опрацювати с.168-171 за підручником ( Хімія 11 клас Г.Лашевська, А.Лашевська) 

      2. Зробити короткий конспект у зошит

      3. Підготувати проект на тему: « Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 

11.02.22

Тема: " Роль хімії у розв'язанні продовольчої  і сировинної проблеми "- виконати тестові завдання. 

 Лакофарбові матеріали  та емалі з бактерицидними властивостями використовують у

     А) машинобудуванні        Б) медицині            

     В) харчовій промисловості

     Г) усі варіанти правильні      Д) усі варіанти неправильні

 Сл. 4.

 3. Матеріали, створені на основі полімерів, які здатні під впливом температури і тиску набувати певної форми і зберігати її.

      А) поліетилен            Б) тефлон            В) пластмаси

   4. Безбарвний прозорий або білий напівпрозорий еластичний матеріал, який на дотик нагадує парафін.

       А) Поліпропілен              Б)   Поліетилен     В)   Поліметилметакрилат

        

Сл.5.

5. Полімерні матеріали рослинного або синтетичного походження, з яких виготовляють гуму та гумові вироби

        А)  Полімери         Б)  Каучуки           В) Метали

  6. Речовини, що використовуються для виготовлення фізичних тіл, називаються -

         А)  полімери         Б)  матеріали          

          В)  мономери       Г)  сполуки

Сл.6.  

7. Із даного переліку матеріалів, виберіть зайвий-

      А) пластмаса          Б) скло             

      В) доска                   Г)  залізо

  8. Нові матеріали повинні мати такі властивості...

       А) жаростійкість         Б) термостійкість   

      В) корозієстійкість     Г) стійкість до стирання

       

          04.03.202

             Тема:" Контрольна робота з теми :" Хімія прогрес людства" - виконати тесттову контролььну роботу. Відповіді надсилайте особисто.

Контрольна робота на тему: «Хімія і прогрес людства»

Бажаю успіху!

(1-10 по 1б., 11 – 2б.)

1.Ненасичені високомолекулярні сполуки, макромолекули яких мають лінійну структуру, але закручені у клубок, що робить їх еластичними:

А поліетилен

Б каучук

В полівінілхлорид

Г поліпропілен

 

2.Учень та учениця обговорювали досягнення у хімії. Учениця зазначила, що пластмаси і каучуки учені почали синтезувати у ХХ столітті. Учень стверджував, що у ХХІ активно розвивається нанохімія. Хто з них правий?

А лише учениця

Б лише учень

В обоє праві

Г ніхто не правий

 

3.Речовину Х можна отримати різними способами: синтезувати з етену, внаслідок бродіння глюкози чи гідролізу деревини. Х позначено:

А метан

Б етанол

В гліцерол

Г поліетилен

 

4.Проаналізуйте твердження і оберіть правильне.

І Щоб вирішити сировинну проблему, використовують органічні речовини, що входятьдо складу нафти, кам’яного вугілля, природного газу.

ІІ На даний час найактивніше використовують органічні речовини добуті з кам’яного вугілля.

А лише І

Б лише ІІ

В всі правильні

Г всі неправильні

 

5.Розгляньте рисунок. Такий спосіб одержання енергії має назву:

А біоенергетика

Б воднева енергетика

В вітроенергетика

Г геліонергетика

 

6.Для виготовлення полімерів , які створені на основі відновлюваних ресурсів(біопластиків), використовують:

А поліетилен

Б целюлозу

В полівілхлорид

Г бутадієновий каучук

 

7.Лідером з переробки сміття є :

А Швеція

Б США

В Україна

Г Китай

 

8.Проаналізуйте твердження, що стосуються принципів  «зеленої хімії».

І У хімічному виробництві  необхідно запобігати утворенню відходів.

ІІ У хімічному виробництві необхідно використовувати каталізатори.

ІІІ У хімічному виробництві необхідно використовувати відновлювану сировину.

Серед них правильними є

А І, ІІ

Б І, ІІІ

В ІІ,ІІІ

Г всі правильні

 

9. Для медичних цілей і виготовлення спиртних напоїв використовують етанол, який добувають з глюкози з використанням дріжджів. Яку масу етанолу можна добути таким способом, якщо для реакції взяли 350 кг глюкози?

А 178,9 г

Б 178, 9 кг

В 17,89 кг

Г 17, 89 г

 

10. Поліетилен широко використовується для виготовлення плівок, труб, ізоляційних виробів. Він є продуктом полімеризації етену. Визначте ступінь полімеризації поліетилену, якщо його молекулярна маса становить 9800.

А 350

Б 250

В 49

Г 98Т


 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1 комментарий:

20.02.2023 Виховна година "Вшанування героїв Небесної Сотні"

    Виховна година до Д нягероївНебесноїСотні     «Вони помирали, щоб жила Україна» Мета: ознайомити школярів із історич...