гр.14 2022-2023 н.р. Біологія

 

посилання на онлайн підручник - https://pidruchnyk.com.ua/1243-biologiya-11-klas-ostapchenko.html

Роботи надсилайте на Viber 0668804185 ,або електронну адресу kukalosveta1990@gmail.com

13.01.2023

Тема" Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні" 

https://www.youtube.com/watch?v=9J64ALA8JMg


  1. Створити опрний  конспект теми та дати відповіді на питання:

 1.Чим пояснюються зміни у природі протягом останнього століття?

2.Назовіть основні напрями діяльності людини, спрямованої на збереження природи у навколишньому середовищі

Найпомітнішим впливом людини на природу є забруднення навколишнього середовища. Перед людством постало питання, як навчитися використовувати природу, не порушуючи в ній біологічної рівноваги.

Розглянути екологічні проблеми, породжені діяльністю людини.

Екологічна проблема

Наслідки

1

Зростання населення Землі.

Зростання народонаселення загострює проблему забезпечення продовольчими ресурсами. До 2050 року населення сягне понад 9 млрд.

2

Процеси урбанізації.

Зменшується площа зелених зон. Інтенсивна робота промисловості та рух транспорту значно забруднюють повітря. Проблема утилізації побутових і промислових відходів.

3

Знищення лісів.

Знищення лісів в наслідок вирубки та пожеж, що призводить до порушення екологічної рівноваги на планеті.

4

Інтенсивне й нераціональне використання енергоресурсів.

Проблема експлуатації АЕС: забруднення радіонуклідами та аварії на АЕС.

5

Забруднення грунтів, водойм, повітря.

Ерозія грунтів, проблеми питної води, «кислотні дощі», парниковий ефект, зміна клімату.

6

Зниження біорізноманіття планети.

Вимирання багатьох видів рослин, тварин, грибів. Збіднюється генофонд планети.

 

Висновки.

Зміни у природі під впливом діяльності людини- це погіршення стану навколишнього середовища. Перетворення природи має поєднуватися з її збереженням.

Охорона природи охоплює: будівництво очисних споруд, застосування нових джерел енергії, відтворення живої речовини.


13.01.2023


Тема " Види забруднення" - опрацювати урок(письмово)


Вивчення нового матеріалу

1.     Джерела й види забруднення довкілля

Забруднення довкілля - зміна кількісних і якісних характеристик довкілля внаслідок надходження до нього або утворення в ньому фізичних, хімічних чи біологічних чинників, які негативно впливають на стан навколишнього природного середовища та життєдіяльність людини.

За характером походження виділяють природне та антропогенне забруднення довкілля. Природне забруднення виникає внаслідок потужних природних процесів (виверження вулканів, лісові пожежі, вивітрювання, масове розмноження комах тощо) без будь-якого впливу людини. Антропогенне забруднення є результатом діяльності людини й інколи за масштабами впливу переважає природне. Природне або антропогенне забруднення спричинене впливом забруднювачів - фізичних, хімічних або біологічних чинників, які потрапляють у навколишнє середовище або виникають у ньому в кількості, більшій за звичайну, а також таких, які не знешкоджуються в екосистемах унаслідок перебігу природних фізико-хімічних чи біологічних процесів.

Основні види та чинники забруднення довкілля

Механічне

Фізичне

Хімічне

Біологічне

Сміття побутове, відходи побутові, органічний і неорганічний пил, сажа, смолянисті речовини

Теплове, шумове, електромагнітне, світлове, радіаційне випромінювання

Хімічні речовини: оксиди, кислоти, солі важких металів, пестициди, нітрати, пластмаси, синтетичні поверхнево-активні речовини (СПАР)

Біотичне, мікробіологічне, продукти генетичної інженерії

-         До яких видів забруднення найбільш уразливі екосистеми вашої місцевості?

2.     Якість довкілля та критерії забруднення

ЯКІСТЬ ДОВКІЛЛЯ - міра відповідності навколишнього середовища і природних умов потребам людей та інших організмів.

Забруднення, особливо антропогенного походження, спричиняє гостру екологічну кризу, зумовлену деградацією об'єктів навколишнього середовища. Для оптимізації взаємодії людини з природою важливо проаналізувати стан навколишнього природного середовища, оцінити потенційні можливості біосфери до самовідновлення, визначити різні типи впливів на природні екосистеми. У зв'язку з цим важливим є означення поняття якості довкілля.

Вплив деяких хімічних забруднювачів на здоров'я людини

Карбон(ІІ) оксид (чадний газ)

Унаслідок взаємодії з гемоглобіном крові утворює карбоксигемоглобін, що може призвести до погіршення гостроти зору, роботи серця та легенів, порушення дихання і навіть смерті

Вуглеводні (бензин, метан)

Мають наркотичну дію, викликають головний біль, запаморочення

Плюмбум

Викликає головний біль, анемію, нервові розлади, пологові дефекти, затримку фізичного та психічного розвитку

Пестициди

Мають канцерогенний вплив, спричинюють ушкодження печінки, порушення ембріонального розвитку

Нітрати

Викликають утруднення дихання, підвищують дитячу смертність, унаслідок хімічних перетворень утворюються канцерогенні сполуки

Радіонукліди

Мають канцерогенний вплив, призводять до мутацій

-         Які висновки мо можемо зробити згідно поданої в таблиці інформації?

3.     Види забруднення атмосфери. 

Забруднення атмосферного повітря за джерелом проходження бувають природними (викликані природними процесами) та антропічними (викликані викидом різних забруднювальних речовин у результаті діяльності людини) . За площею поширення розрізняють три типи атмосферного забруднення. Перший - місцевий, для якого характерний великий уміст речовин на малих територіях (район, місто). Другий - регіональний, за якого забруднення поширюється на значний простір. Третій - глобальний, за якого відбувається поступове накопичення екологічних і кліматичних змін планетарного масштабу. Забруднення викликають забруднювачі, які розрізняють за агрегатним станом: тверді (пил, сажа, смолисті речовини тощо), рідкі (кислоти, луги, солі) та газуваті (оксидиКарбону, Нітрогену, Сульфуру та вуглеводні). Саме газуваті забруднювачі становлять 90 % загальної маси речовин, що надходять в атмосферу.

Забруднення атмосфери - надходження різних за походженням і хімічним складом забруднювачів у кількостях і концентраціях, що змінюють склад і властивості повітряних мас, шкідливо впливають на організми.

16.01.2023

Тема " Наслідки забруднення для природних і штучних екосистемі людини" -  опрацювати параграф 40 ст.137 - 140.( письмово)

16.01.2023

Тема"" Наслідки забруднення для природних і штучних екосистемі людини" - на ст.139 підручника дати письмові відповіді на питання.

18.01.2023

Тема " Поняття про якість довкілля" -  опрацювати урок.( птсьмово)

Якість довкілля — це ступінь відповідності умов середовища мешкання (природних і штучних екосистем і тих, що зазнали антропогенного впливу) потребам людини та інших живих істот. Встановлення параметрів окремих компонентів навколишнього середовища, які визначають межі прийнятних і допустимих змін їхнього складу та властивостей, називають нормуванням якості навколишнього середовища.

Нормативи якості довкілля. Залежно від природи антропогенного впливу встановлюють такі нормативи допустимого впливу на навколишнє середовище.

Нормативи гранично допустимих викидів (ГДВ) та скидів (ГДС) забруднювачів відображають допустиму кількість викидів і скидів у розрахунку на одиницю продукції, що випускається. Ці розрахунки здійснюють, орієнтуючись на дотримання санітарно-гігієнічних нормативів якості довкілля.

Нормативи допустимих фізичних впливів (кількості тепла, рівня шумового забруднення, вібрації, іонізуючого випромінювання, напруженості електромагнітних полів тощо) встановлюють для кожного джерела такого впливу з урахуванням впливу інших джерел. Єдиним чинним в Україні нормативом допустимого фізичного впливу на довкілля є обмеження температури вод, які скидають до природних водойм (наприклад, вод водойм-охолоджувачів ТЕС або АЕС).

Нормативи утворення твердих побутових відходів або відходів виробництва - це кількість відходів, які утворюються на одну розрахункову одиницю (одного мешканця для житлового фонду, 1 м2 торговельної та складської площі або на 1 т виробленої продукції) за одиницю часу. Відходи утилізують спеціалізовані підприємства. В Україні, на жаль, досі основним методом їхньої утилізації є зберігання на спеціалізованих звалищах ( Лише незначна частка (не більше 10 %) відходів, переважно метали, піддається справжній вторинній переробці. Поміркуйте: яку роль у розв’язанні цих проблем могла б відігравати біотехнологія.

Нормативи допустимого вилучення компонентів природного середовища встановлюють для збереження природних ресурсів, забезпечення сталого функціонування природних екосистем та запобігання їхній деградації. До природних ресурсів належать: надра, водні, лісові, ґрунтові, гірничі, об’єкти тваринного та рослинного світу тощо. Загальне використання природних ресурсів законодавчо гарантується всім громадянам України для задоволення їхніх потреб: оздоровчих, рекреаційних, матеріальних, естетичних тощо.

Спеціальне використання природних ресурсів здійснюють на оплатній основі з дотриманням природоохоронного законодавства за дозволами уповноважених органів управління фізичними та юридичними особами (підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами - підприємцями) для реалізації цілей виробничої та іншої діяльності.

Нормативи допустимого антропогенного навантаження встановлюють за величиною граничного сукупного впливу всіх антропогенних джерел на довкілля в межах конкретних територій (акваторій). Умовою при цьому є забезпечення стабільного функціонування природних екосистем і збереження біологічного різноманіття.

Санітарно-гігієнічні нормативи - гранично допустимі концентрації (ГДК) хімічних речовин і мікроорганізмів або гранично допустимі рівні (ГДР) дії фізичних факторів у довкіллі, які ще не спричиняють шкідливого впливу на організм людини, а згодом - на здоров’я наступних поколінь.

Екологічні нормативи визначають граничну межу зміни параметрів довкілля, перевищення якої може створити загрозу для стабільного існування природних екосистем. Екосистема складається з багатьох організмів, чутливість яких до дії певного фактору може значно варіювати. Тому екологічні нормативи розраховують для видів, від яких насамперед залежить існування екосистеми (зокрема, видів-едифікаторів (наведіть приклади таких видів), домінуючих видів) і найбільш уразливих видів.

Запам'ятаємо

Раціональне використання природних ресурсів передбачає відновлюваність колообігу речовин і потоків енергії як в окремих екосистемах, так і в біосфері в цілому. Головними завданнями концепції якості життя є забезпечення фізичного та психічного здоров’я людини, збільшення споживання екологічно чистих харчових продуктів, поліпшення умов праці та відпочинку.

18.01.2023

Тема " Критерії забруднення довкілля" -параграф 40.Виконати завдання: Вироби з пластмас дуже повільно розкладаються, а їхнє щорічне виробництво тільки зростає. Використовуючи різноманітніі інформаційні джерела, підготуйте інформацію про можливе рішення цієї проблеми"


20.01.2023

Тема" Антропічний вплив на атмосферу" - параграф 43 ст 146-148  опрацювати.

посилання на онлайн підручник - https://pidruchnyk.com.ua/1243-biologiya-11-klas-ostapchenko.html

20.01.2023

Тема " Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона" - опрацювати конспект уроку

Одним з основних життєво важливих елементів навколишнього природного середовища є атмосферне повітря.

            Забруднення атмосфери породжує наступні екологічні проблеми:

            - забруднення повітря та заміна його складу внаслідок промислових та інших викидів у атмосферу;

            - скорочення розмаїття рослинного і тваринного світу та зміни в його генофонді;

            - зменшення біологічної продуктивності ландшафтів;

            - погіршення гігієнічних та санітарно-епідеміологічних умов життєдіяльності людини та інших живих організмів.

            Екологія як наука встановила цілий ряд законів, що сформували її суть сучасного стану. Надамо лише чотири закони екології, сформульовані американським вченим Б.Коммонером:

            1. все пов’язане з усім;

            2. все мусить кудись діватися;

            3. природа „знає” краще;

            4. ніщо не минається даремно (у розуміння, за все потрібно платити).

            Якщо за четвертим законом „за все потрібно платити”, то людство розплачується в першу чергу здоров’ям.

Потенційне забруднення атмосферного повітря є одним із провідних елементів оцінки якості середовища проживання, що спричиняє шкідливий вплив на здоров’я людини.

            Сучасний стан забруднення атмосфери є серйозною екологічною проблемою, яка негативно впливає на умови життя на Землі, здоров’я населення, в цілому на екосистеми і розвиток сільськогосподарських культур, призводить до несприятливих екологічних наслідків таких як закислення ґрунту та води, глобальне потепління, виснаження озонового шару тощо.

            Техногенний вплив на стан довкілля здійснюють: енергетика, промисловість, агротехнологія, транспорт, військові об’єкти тощо.


23.01.2023

Тема" Антропічний вплив на гідросферу" - опрацювати відео урок в зошит.



23.01.2023

Тема" Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів" - переглянути відео уроки. 

Письмово дати відповідь на питання : як потрібно охороняти воду від забруднення?




25.01.2023
Тема" Принцип оцінки екологічного стану водойм. Охорона водойм" - опрацювати відео урок, описати водойми своєї місцевості .


25.01.2023
Тема" Основні джерела антропічного забруднення грунтів ,їхні наслідки" - опрацювати письмово відео урок.





27.01.2023
Тема" Антропічний вплив на біорізноманіття" - опрацювати письмово відео урок.



27.01.2023
Тема" Практична робота . Оцінка екологічного стану свого регіону" - виконати практичну роботу.

Практична робота № 3.

«Оцінка екологічного стану свого регіону».

Вид заняття   практичне заняття

Мета роботи: використовуючи літературні та інтернет-джерела, а також інформацію, отриману від засобів масової інформації, оцінити екологічний стан регіону, у якому ви проживаєте; виховувати почуття обов’язку та відповідальності за стан довкілля; на основі проаналізованої інформації підготувати пропозиції щодо поліпшення екологічної ситуації в даному регіоні; розвивати екологічне мислення студентів.

Хід роботи:

·                        Проаналізуйте отриману інформацію щодо основних об’єктів вашого регіону, які можуть слугувати джерелами тих чи інших видів забруднення. Наприклад: промислові підприємства, великі автомобільні магістралі, АЗС, аеропорти, залізниця, теплові або атомні електростанції, інші енергетичні об'єкти, великі агропромислові комплекси, полігони побутових або промислових відходів тощо. Зазначте потенційні види забруднення довкілля та можливий негативний вплив на здоров'я людини. За допомогою програми Google Earth Prо визначити основні антропогенні джерела впливу на стан довкілля в місці проживання

·                         Визначте природні та штучні комплекси (ліси, лісопарки, парки, водойми тощо), які можуть слугувати рекреаційними зонами. З’ясуйте тип зеленої зони, призначення, площу, екологічний стан.

·                         На підставі проаналізованої інформації зробіть висновки щодо екологічного стану вашого регіону, зазначивши основні об’єкти, що завдають шкоди довкіллю. За можливості вкажіть рівень дотримання санітарних норм у регіоні. Зробіть пропозиції щодо можливих шляхів поліпшення екологічної ситуації, не завдаючи збитків економіці. Укажіть основні зелені зони регіону та їхній сучасний стан. Зробіть пропозиції щодо поліпшення їхнього стану та ефективнішого використання. Екологічні показники моніторингу та оцінки стану навколишнього природного середовища подані в таблиці.

Забруднення атмосферного повітря

Використання речовин, що руйнують озоновий шар

Викиди в повітря

Якість повітря в населених пунктах

Зміна клімату

Температура повітря

Атмосферні опади

 Викиди парникових газів

Водні ресурси

Відновлювальні ресурси прісних вод

 Побутове водовикористання у розрахунку на душу населення

 Втрати води

 Повторне і оборотне використання прісної води

 Якість питної води

Біогенні речовини в прісній воді

Забруднені стічні води

Біорізноманіття та ліси

Природні території, що підлягають особливій охороні

Ліси

 Види, що знаходяться під загрозою зникнення, і види, що охороняються

Тенденції зміни чисельності й розповсюдження окремих видів

Земельні ресурси та ґрунти

Вилучення земель із продуктивного обороту

Райони, що зазнають ерозії ґрунтів

Сільське господарство

Внесення мінеральних та органічних добрив

Внесення пестицидів

Відходи

Утворення відходів

Транскордонні перевезення небезпечних відходів

Переробка та вторинне використання відходів

Кінцеве видалення відходів

 

·        За поданим зображенням визначте 5 найменш забруднених регіонів України. Заповніть таблицю 1.

Де в Україні найчистіше: рейтинг забрудненості областей. Інфографіка —  Поштівка

Таблиця 1. «Екологічні показники моніторингу найменш забруднених територій України»

№пп

Область

Забруднення даної території

1

Чернівецька

Шкідливі викиди в атмосферу

2

Закарпатська

Шкідливі викиди в атмосферу, забруднення води і грунту

3

Волинська

Шкідливі викиди в атмосферу, забруднення води і грунту

4

Тернопільска

Шкідливі викиди в атмосферу, забруднення води і грунту

5

Івано-Франківська

Шкідливі викиди в атмосферу, забруднення води і грунту

·                        Розгляньте уважно рис.2 і 3. По кожному регіону вкажіть критерії, що характеризуються найнижчим ступенем забрудненості та найбільшим. Заповніть таблицю 2.

2.PNGРис. 2 «Найбільш забруднені регіони України»

3.PNG

Рис. 3 «Найбільш забруднені регіони України»

Таблиця 2 «Екологічні показники моніторингу найбільш забруднених територій України»

 

№пп

Область

Найнижчий ступінь забруднення на даній території мають

Найвищий ступінь забруднення на даній території мають

1

Дніпропетровська

Середньовічна доза радонового випромінювання

Скидання стічних вод,

викиди забруднювальних речовин

2

Запорізька

Створення відходів 1-3 класів

Середньовічна доза радонового випромінювання

3

Донецька

Концентрація нітратів у грунті

Частка питної води, яка не відповідає стандарту

4

Київська

Концентрація нітратів у грунті

Скидання стічних вод

5

Черкаська

Викиди в атмосферу забруднювальних речовин

Концентрація нітратів у грунті

 

·                        Складіть мапу м. Борщів (намалюйте). На ній позначте компоненти природи, промислові об’єкти, підприємства, шляхи сполучення, сміттєзвалища офіційні та стихійні (якщо знаєте їх місце розташування) тощо. У виконанні цього завдання Вам допоможе наступна інформація: на головній сторінці Департаменту екології та природних ресурсів http://ecoternopil.gov.ua/index.php/golovna Ви можете побачити карту https://drive.google.com/file/d/1ReU5ta_ZXBnKLcHuHvuJPOJyj9ar-CmB/view на ній у жовтих та червоних колах написані цифри (це кількість підприємств, що зареєстровані у певному регіоні). Якщо зображення збільшити, з’являються зелені кола та фіолетові позначки. Якщо натиснути на ту позначку, відкривається назва підприємства і деякі його характеристики, серед яких є й клас безпечності.

Снимок.PNG

Зосередьте увагу на об’єктах міста, які, на вашу думку, можуть забруднювати навколишнє середовище. Позначте їх на мапі. Заповніть таблицю 3.

Таблиця 3 «Об’єкти-забруднювачі та їхній вплив на навколишнє середовище»

Назва об’єкту забруднення

Тип забруднення

Наслідки забруднення

Спирт завод

Шкідливі викиди

Руйнування озонового шару

Тютюновий завод

Шкідливі викиди

Руйнування озонового шару

Масло завод

Шкідливі викиди

Руйнування озонового шару

Цукровий завод

Шкідливі викиди

Руйнування озонового шару

Смітник

Забруднення грунтів

Зменшення родючості грунтів

 

·                        Поясніть, чому потрібно правильно утилізувати промислові та побутові відходи. (можна для пояснення використовувати приклади конкретних товарів, що вийшли з ужитку).


30.01.2023

Тема" Проблеми акліматизації та реакліматизації видів" - переписати в робочий зошит.Вивчити головне.

ТЕМА: "Проблеми акліматизації та реакліматизації видів.

Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери"

Акліматизація — пристосування організмів до нових, не звичних для них кліматично-географічних умов існування після територіального, штучного чи природного переміщення з утворенням стабільних відтворювальних груп організмів.

Реакліматизація — пристосування організмів до місцевості, з якої вони з певних причин зникли.

Акліматизація можлива двома шляхами:

1) Зміною обміну речовин організмів. Такі зміни (модифікації) не успадковуються і визначаються нормою реакції організму. В цьому випадку відбувається натуралізація. Приклад: багато злісних і карантинних бур’янів і шкідників, що мають широку норму реакції генотипу і що вільно поширюються по планеті. При цьому генетична структура популяції або виду не змінюється.

2) Зміною генетичної структури виду. Це — справжня акліматизація. Чинником, що визначає генетичну структуру виду та обумовлює акліматизацію, є природний відбір. В онтогенезі акліматизація визначається багатством генофонду популяції. Деяке значення при акліматизації мають спонтанні мутації, але частота їх невелика.

Інтродукція нового виду — втручання у біогеоценоз — супроводжується здебільшого негативними наслідками. Новий вид змінює у ньому кормові зв’язки, спричиняє перебудову структури екосистеми, порушує рівновагу біоценозу. Інтродуковані особини нового виду змушені знаходити екологічну нішу для існування, вступати у конкуренцію з місцевими екологічно близькими видами.

Реакліматизація ж має велике значення, оскільки сприяє збагаченню біоценозів та повнішому використанню продуктивності екосистем.

30.01.2023

Тема"Збереження біорізноманітття як необхіднв умова стабільності біосфери" -  переписати в робочий зошит. Вміти давати визначення  категоріям біорізноманіття

Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери

Біорізноманіття поділяють на три категорії:

1) Генетичне різноманіття — це різноманіття генів усередині одного виду. Воно пов’язане з тим, що особини зазвичай мають гени, що дещо різняться. До генетичного різноманіття відносять існування в межах одного виду підвидів, рас, сортів, штамів, клонів, різновидів, форм тощо.

2) Видове різноманіття — це різноманіття всередині одного регіону. За оцінками спеціалістів, сьогодні на Землі відомо приблизно 1,5 млн видів різних живих організмів, Кількість видів тварин набагато більша за кількість видів рослин, грибів та бактерій. Серед тварин за числом видів на першому місці комахи. Серед рослин найбільш чисельними є покритонасінні (квіткові).

3) Екосистемне різноманіття — це різноманіття видів усередині екосистеми. Зниження екосистемного різноманіття — це не тільки зменшення числа видів, але й якісні зміни екосистем. Вони відбуваються переважно через діяльність людини і становлять серйозну небезпеку.

Скорочення біорізноманіття є однією з екологічних проблем сучасності. Причини, з яких необхідно зберігати біорізноманіття, полягають тому, що воно виконує провідну роль у забезпеченні стійкості екосистем та біосфери в цілому (поглинання забруднень, стабілізація клімату, забезпечення придатних для життя умов). Кожен вид, навіть якщо він здається незначним, робить свій внесок у забезпечення стійкості не тільки локальної екосистеми, але й біосфери в цілому.

01.02.2023

Тема:Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України , міждержавні угоди. " -  опрацювати відео урок ( письмово)

https://www.youtube.com/watch?v=2-47o9iFv6M - посилання на відео урок


01.02.2023
Тема" Червона книга України" - опрацювати відео урок.
https://www.youtube.com/watch?v=MtJnCWCU0Lc - посилання на відео урок.



 03.02.2023
 Тема" Зелена книга України" - переглянути відео. Із джерел інтернету, бібліотек виписати в робочий зошит рослини Зеленої книги України нашої місцевості.




03.02.2023
Тема " Концепція сталого розвитку та її значення" - опрацювати відео урок ( письмомо)
https://www.youtube.com/watch?v=4cFkz91q2fs&t=75s посилання на відео урок





06.02.2023
Тема" Поняття про екологічне мислення . Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля" - опрацювати відео урок

https://www.youtube.com/watch?v=WsloiPHXhtQ - посилання на відео урок







06.02.2023
Тема" Узагалььнення знань з теми " Сталий розвиток та раціональне природокористування" - пов ст 134-171. Пройти тестування
https://pidruchnyk.com.ua/1243-biologiya-11-klas-ostapchenko.html - посилання на онлайн підручник
  1. Руйнування озонового шару – це: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  2. Інтегративний показник, який узагальнює вплив усіх можливих факторів даного середовища на людину – це: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  3. Біологічним забруднення є: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  4. Парниковим газом є: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  5. Рік прийняття Кіотського протоколу: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  6. Явище погіршення корисних властивостей та родючості ґрунту – це: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  7. Заселення видів на нові території – це: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  8. Список рідкісних й типових природних угруповань які потребують охорони на території України – це: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  9. Місце проведення Конференції ООН з навколишнього середовища та розвитку на якій було сформульовано концепцію сталого розвитку: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  10. Масове поширення кактуса опунції в Австралії вдалося припинити завдяки використанню: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  11. Масове вирубування лісу в Карпатах – це: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
  12. Екологічною проблемою України є: 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
08.02.2023
Тема" Завдання та досягнення сучасної селекції" - ст 174 параграф 52 опрацювати
https://pidruchnyk.com.ua/1243-biologiya-11-klas-ostapchenko.html - посилання на онлайн підручник

08.2.2023
Тема: " Внесок вітчизняних учених селекціонерів" - https://naurok.com.ua/prezentaciya-zavdannya-ta-dosyagnennya-suchasno-selekci-vnesok-vitchiznyanih-vchenih-selekcioneriv-171210.html - перейти за посиланням переглянути презентацію.Виписати  в зошит головне.

10.02.2023
Тема: " Сучасні методи селекції тварин,рослин" -  переглянути відео урок.Зробити записи в робочий зошит

https://www.youtube.com/watch?v=Ahj8duuOgZA&t=4s  - посилання на відео урок





10.02.2023
Тема"Сучасні методи селекці мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи " - ст 179-181 підручника опрацювати. переглянути відео урок, виписати головне 

https://www.youtube.com/watch?v=EJkAXmaM1mw - посилання на онлайн урок

13.02.2023
Тема:"Значення для планування селекційної роботи вчення М.І. Вавилова про центри різноманітності та походення культурних рослин." - опрацювати відеко урок
https://www.youtube.com/watch?v=I0aFpqerWt0 - посилання на онлайн урок

13.02.2023
Тема:" Закон гомологічних рядів спадкової мінливості" - опрацювати відео урок
https://www.youtube.com/watch?v=SKBGYA_5H4M - посилання на відео урок

15.02.2023
Тема;"Застосування методів генної інженерії в сучасній селекції" - опрацювати відео урок.
https://www.youtube.com/watch?v=mX5UWJdXrZo - посилання на відео урок
17.02.2023
Тема:"Застосування методів клітинної інженерії в сучасній селекції" -  опрацювати відео урок    (письмово)
https://www.youtube.com/watch?v=CNTeahi1INE - посилання на відео урок




17.02.2023
Тема:" Генна інженерія людини: досягнення та ризики" -  ст.196-198 опрацювати (письмово).Переглянути відео урок.
https://www.youtube.com/watch?v=SD22NmwIbGY посилання на відео урок

20.02.2023
Тема: " Біоетичні проблеми сучасної медицини" - опрацювати відео урок, виписати головне.
https://www.youtube.com/watch?v=zTLSA4jWERM - посилання на онлайн урок. 
20.02.2023
Тема: " Сучасна біотехнологія та її основні напрямки" - опрацювати відео урок, виписати головне
https://www.youtube.com/watch?v=KOOE5h6M6r0 - посилання на онлайн урок.

22.02.2023
Тема:"Застосування досягнень молекулярної  генетики , молекулярної біології та біохімії у біотехнології"- параграф 60 ст.198.Опрацювати, дати відп на пит.до парграфу.

 посилання на онлайн підручник - https://pidruchnyk.com.ua/1243-biologiya-11-klas-ostapchenko.html

Роботи надсилайте на Viber 0668804185 ,або електронну адресу kukalosveta1990@gmail.com

24.02.2023
Тема:"Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист" -переглянути відео урок.
https://www.youtube.com/watch?v=2FQ6YPxTPs0 посилання на відео урок

24.02.2023
Тема:"Проблеми біологічної безпеки та біологічного захисту" - опрацювати параграф 62 ст.202     ( дати відп.на питання до параграфу)
27.02.2023
Тема :" Підготувати проєктну рботу на одну із тем :"Клонування організмів" "Нанотехнології"
01.03.2023
Тема :" Підготувати проєктну рботу на одну із тем :Генна інженерія людини, досягнення і ризики" 
03.03.2023
Тема :" Трансгенні організми : за і проти." - підготувати  доповідь
03.03.2023
Повторити вивчене з теми " Застосування результатів біологічних досліджень"

06.03.2023
Тема:"Роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства" - 

08.03.2023
Повторення знань з теми :" Застосування результатів біологічних досліджень у медицині , селекції і біотехнології" - повторити знання з теми

10.03.2023
Контрольна робота пеерйти за посиланням, виконати завдання

14.03.2023
Тема: " Фотоперіодизм та його адаптивне значення" - опрацювати відео урок


16,03,2023
Тема:" Практична робота " Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування" - виконати практичну роботу.



Комментариев нет:

Отправить комментарий

20.02.2023 Виховна година "Вшанування героїв Небесної Сотні"

    Виховна година до Д нягероївНебесноїСотні     «Вони помирали, щоб жила Україна» Мета: ознайомити школярів із історич...