7 гр. Біологія

 26.10.21 

 Тема" Критерії забруднення довкілля" - переглянути відео урок.Опрацювати параграф 42 ст.143. На ст. 146 письмово перевірте здобуті знання.

посилання на онлайн підручник - https://pidruchnyk.com.ua/1243-biologiya-11-klas-ostapchenko.html

Роботи надсилайте на Viber 0668804185 ,або електронну адресу kukalosveta1990@gmail.com



02.11.2021

Тема " Антропічний вплив на атмосферу" переглянути відео урок. В робочий зошит виписати головне.


09.11.21

Тема "Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона" - перейти за посиланням , виконати тестові завдання, опрацювати урок.

https://naurok.com.ua/urok-antropichniy-vpliv-na-atmosferu-naslidki-zabrudnennya-atmosfernogo-povitrya-ta-yogo-ohorona-165599.html

08.02.22

Тема:"Збереження біорізноманіття, як необхідна умова стабільності біосфери"" - переглянути відео урок.В робочі зошити виписати головне.Дати відповідь на питання: які ви особисто пропонуєте заходи збереження біорізноманіття ? Відповідь обгрунтуйте.


11.02.22
Тема:"Екологічна політика в Україні : природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди." - опрацювати конспект уроку.Виконати тестові завдання.

Тема уроку: Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книгата чорні списки видів тварин.Зелена книга України.

Практична робота №3: Оцінка екологічного стану свого регіону.

Мета:

Знаннєвий компонент: знати визначення понять «природніресурси», «раціональнеприродокористування», називатиекологічніпроблеми в Україні та світі, напрямки охорониприроди

Діяльнісний компонент:пояснюватинеобхідністьміжнародноївзаємодіїдержавнихустанов та громадськихорганізацій у справіохоронинавколишнього природного середовища, раціональноговикористанняприроднихресурсів

Ціннісний компонент:розумітизначенняекологічноїполітики в Україні для збереженняжиття на планеті

Базові поняття і терміни: природоохоронне законодавство, Національної програми збереження біологічного різноманіття, МСОП,Всесвітній фонд дикоїприроди, СКОПЕ,ЮНЕП, Червона книга, Зелена книга, чорні списки.

Обладнання і матеріали: підручник, ПК, презентації до уроку.

Тип уроку: комбінований.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

«Пригадайте»

Які екологічні проблеми є найбільш актуальними для вашого регіону? Яким чином їх можна вирішити?

Навести приклади негативного і позитивного впливу людини на екосистеми.

Назвати види організмів, які були акліматизовані на територіїУкраїни.

 

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

«Проблемне питання»

Розповідають, що бедуїни, що прилетіли до США, на всі дива сучасної техніки дивились безпристрасно, з гідністю мешканців великої пустелі Сахари. І тільки коли привезли бедуїнів до Ніагарського водоспаду, нарешті пощастило американцям здивувати гостів. Бедуїни були приголомшені цим нескінченим потоком чистої прохолодної води, все дивилися і дивилися з захопленням і казали, що коли повернуться додому, ніхто не повірить, що на світі існує таке диво з див. Вони знали ціну воді. Ми цієї ціни не знаємо. А не варто і нам було б перейнятися цим захопленням. Бо вода насправді одне з перших див природи. Із історії відомий факт, що в 525 році при переході через Лівійську пустелю, персидське військо, яке не міг здолати жоден ворог, загинуло в страшних муках від спраги.

Загальносвітове споживання води сягає 3500 км3. На планеті через відсутність чистої води помирає 25 тис. чоловік на рік. Близько мільярда людей страждають від нестачі води.

За рік в атмосферу Землі викидається 200 млн. т. СО, понад 20 млрд. т. СО2, 150 млн. т. оксидів Сульфуру, 53 млн. т. оксидів Нітрогену, 250 млн. т. пилу.

Виникають запитання:

Що сталося з нашою планетою і нами?

Що робити далі?

Що потрібно зробити для створення екологічно стабільного суспільства?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Переглянути відео та презентацію «Екологічна політика в Україні» за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=6VbN4BaturM

https://naurok.com.ua/prezentaciya-ekologichna-politika-ukra-ni-157744.html

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Робота в зошитах

Природокористування – галузь наукової і виробничої діяльності людини, сукупність всіх засобів суспільства для використання та відновлення природного середовища і природних ресурсів для розвитку продуктивних сил та забезпечення сприятливих умов для життєдіяльності людини.

Державна екологічна політика – це діяльність державних органів, спрямована на забезпечення конституційного права кожного на безпечне для життя і здоров’я, довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Розповідь вчителя

Екологічнаполітика в Україні

Сучасними нормативно-правовими актами, щорегулюютьорганізаціюохоронинавколишнього природного середовища в Україні, є: ЗакониУкраїни «Про охоронунавколишнього природного середовища», «Про твариннийсвіт», «Про охорону атмосферного повітря», «Про карантин рослин», «Про природно-заповідний фонд України».

А також: «Земельний кодекс України», «Водний кодекс України», «Лісовий кодекс України».

В Українііснуютьприродоохороннітериторії. До них належать: 5 біосфернихзаповідників, 17 природнихзаповідників, 40 національнихприроднихпарків, 45 регіональнихландшафтнихпарків, 3078 пам’ятокприроди, 2729 заказників, 616 ботанічних та зоологічнихсадів, дендропарків та парків-пам’яток садово-паркового мистецтва, 793 заповідних урочища. Загальнаплоща природно-заповідного фонду України становить 2,8 млн га.

Природоохоронна діяльність забезпечується основним законом нашої країни – Конституцією України (зокрема, статтями 16, 50, 66).

            Для здійснення ефективного збереження природних ресурсів Кабінет Міністрів України визначив порядок ведення їхнього державного обліку і кадастру.

            Кадастр – список або реєстр, наприклад, природних ресурсі (земельний, водний, лісовий, тваринний тощо). Це інформаційні системи, які містять систему відомостей і використовуються у процесі здійснення державного управління.

В Україні ведуться кадастри:

Державний кадастр тваринного світу (1994);

Державний кадастр рослинного світу (2006);

Державний кадастр територій та об’єктів природно-заповідного фонду (2005).

 

Сучасними нормативно-правовими актами, що регулюють організацію охорони навколишнього природного середовища в Україні, є:

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» (від 26.06.91 № 1268-ХІІ);

Закон України «Про тваринний світ» (від 13.12.2001 №2894-ІІІ);

Закон України «Про охорону атмосферного повітря» (від 16.10.1992 №2707-ХІІ).

 

Міжнародне співробітництво України в галузі охорони навколишнього природного середовища

Участь України у міжнародному співробітництві в галузі охорони навколишнього природного середовища визначена Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» (ст.71).

Як член ООН Україна є учасником 18 угод у галузі охорони природи.

Україна приєдналася до Конвенції щодо створення глобальних систем моніторингу навколишнього середовища (1972), Конвенції про міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, які перебувають під  загрозою зникнення (1975), Конвенція про охорону біологічного різноманіття (1992), Конвенції ООН зі змінами клімату (1992) та багато інших.

На Європейському рівні Україна є учасником таких угод:

Конвенція про охорону дикої флори та фауни і природних середовищ існування в Європі (1982);

Конвенція по усуненню причин і запобіганню шкоди лісам Західної Європи (1984);

Всеєвропейська стратегія збереження біологічного і ландшафтного різноманіття (1995).

 

Положення Національної програми збереження біологічного різноманіття:

1. Збереження, поліпшення стану та відновлення природних і порушених екосистем.

2. Сприяння переходу до збалансованого використання природних ресурсів, зменшення негативного впливу на екосистеми.

3. Посилення відповідальності за збереження біорізноманіття з боку підприємств і громадян, діяльність яких впливає на стан навколишньогосередовища.

 

Координацію природоохоронної роботи здійснює Міністерство екології та природних ресурсів України.

Міжнародне співробітництво у галузі охорони природи розпочалося ще наприкінці ХІХ століття.

 

Міжнародними природоохоронними організаціями є:

МСОП – Міжнародний союз охорони природи та природних ресурсів;

Всесвітній фонд дикої природи;

СКОПЕ – Науковий комітет з проблем навколишнього середовища;

ЮНЕП – Організація ООН з оточуючогосередовища.

 

Червона книга та чорні списки видівтварин

Червона книга України — цеанотований та ілюстрованийперелікрідкіснихвидів і підвидів, щознаходятьсяпідзагрозоюзникнення на територіїУкраїни та підлягаютьохороні. Є основним документом, в якомуузагальненоматеріали про сучасний стан рідкісних і таких, щознаходятьсяпідзагрозоюзникнення, видівтварин і рослин, на підставіякогорозробляютьсянаукові та практичні заходи, спрямовані на їхохорону, відтворення і раціональневикористання.

До Червоної книги Українизаносятьсявидитварин і рослин, якіпостійноаботимчасовоперебуваютьчизростають у природнихумовах на територіїУкраїни, в межах їїтериторіальних вод, континентального шельфу та виняткової (морської) економічноїзони.

До останньоговидання «Червона книга України» занесено 826 видіврослин і грибів: судиннірослини (611), мохоподібні (46), водорості (60), лишайники (52), гриби (57). Кількістьвидіврослин у третьомупорівняно з другим виданнямзбільшилась на 285 видів, а у другому порівняно з першим — на 390 видів.

Про кожнийізвидів, занесених до Червоної книги, вказуютьсятаківідомості: категорія, поширення, основнімісцязнаходження, чисельність у природі, в тому числі за межами України, їїзміни, відомості про розмноженняаборозведення в неволі (культурі), заходи, щовжиті та якінеобхідноздійснити для їхохорони, джерелаінформації. У Книзітакожмістятьсякартосхемирозповсюдження та фотографії (малюнки) занесених до неївидівтварин, рослин і грибів.

Занесені до Червоної книги Українивидитварин і рослинпідлягаютьретельнійохороні по всійтериторіїУкраїни.

 

Зелена книга України

Зелена книга України є офіційнимдержавним документом, в якийзаносятьрідкісні та типові для певноїмісцевостірослинніугруповання, щопотребують особливого режиму їхвикористання. На відмінувідЧервоної книги, Зелена звертаєувагу на охорону не окремихвидів а ціліснихрослиннихугруповань.

ОстаннєвиданняЗеленої книги (2009) охоплює 160 типових і рідкіснихугруповань. У книзітакожмістятьсяілюстраціїрідкіснихугруповань та нормативнідокументи про Зелену книгу України.

Книга є довідковимматеріалом для державних, наукових і громадськихустанов та організацій, навчальнихзакладів, фахівців у сферізбереженнябіорізноманіття, активістів зеленого руху.

 

ІV.Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів

 

V. Домашнє завдання:

Опрацювати пар №41 і конспект вчителя.

Переглянути відео

1)      https://www.youtube.com/watch?v=k6twxFgtn8s

 

 

презентацію

1)      https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-biologi-dlya-uchniv-11-klasu-chervona-kniga-ta-chorniy-spisok-vidiv-tvarin-zelena-kniga-ukra-ni-172200.html

2)      https://vseosvita.ua/library/prezentacia-cervona-kniga-ta-corni-spiski-tvarin-zelena-kniga-ukraini-245831.html

3)      https://naurok.com.ua/prezentaciya-chervona-kniga-ta-chorni-spiski-vidiv-tvarin-zelena-kniga-ukra-ni-159988.html

 

Створитиопорний  конспект теми та виконатитестовізавдання.  

1. З наведеногонижче списку рослиноберіть ту, яку занесено до Червоної книги України:

1)      наперстянка великоквіткова;

2)      цибуля ведмежа;

3)      синяк плямистий;

4)      волошка сумська:

2. До умовночистихтериторійУкраїнивідносять:

1)      Карпати;

2)      Харківську область;

3)      ГірськийКрим;

4)      Вінницьку область;

5)      Сумську область

3. Встановітьвідповідністьміжтерміном і прикладами видів, щозустрічаються в Україні:

 

Термін

Прикладивидівтварин

А. Інвазійнівиди

1. Колорадський жук

Б. Інтродукованівиди

2. Білий амур

В. Реінтродукованівиди

3. Каштанова мінуючаміль

 

4. Фазан звичайний

 

5. Муфлон

 

6. Реброплавмнеміопсис

 

7. Короп звичайний

 

8. Зубр

 

9. Пацюк


01.03.2022
Тема: " Внесок вітчизняних учених селекціонерів" - https://naurok.com.ua/prezentaciya-zavdannya-ta-dosyagnennya-suchasno-selekci-vnesok-vitchiznyanih-vchenih-selekcioneriv-171210.html - перейти за посиланням переглянути презентацію.Виписати  в зошит головне.

04.03.2022
Тема: " Сучасні методи селекції тварин,рослин" -  переглянути відео урок.Зробити записи в робочий зошит
07.03.2022
Тема:" Сучасні методи селекції мікроорганізмів. Значення для планування селекційної роботи вчення М.І.Вавилова про центри походження культурних рослин"" - переглянути відео урок,виписати головне
09.03.2022
Тема: " Застосування методів генної.клітинної інженеріїв сучасній селекції. Генна інженерія людини: досягнення та ризики." - переглянути відео уроки.Виписаи головне.


11.03.2022
Тема:"Сучасна біотехнологія та її основні напрямки.Застосування досягнень молекулярної генетики ,молекулярної біології та біохімії у біотехнології" - перелянути відео уроки. Виписати головне.


15.03.2022
Тема: Поняття про біологічну небезпеку" - перегляньте відео урок.Випишіть головне.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

20.02.2023 Виховна година "Вшанування героїв Небесної Сотні"

    Виховна година до Д нягероївНебесноїСотні     «Вони помирали, щоб жила Україна» Мета: ознайомити школярів із історич...