26.10.21.
Тема " Збуджений стан атома"- переглянути відео урок.
Тема " Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення ннеметалічних елементів2 і 3 періодів" - переглянути відео урок., опрацювати параграф 3 ст 18.На ст 21 виконати письмовр 1-3 пит.
посилання на онлайн підручник - https://pidruchnyk.com.ua/469-hmya-yaroshenko-11-klas.html
Роботи надсилайте на Viber 0668804185 ,або електронну адресу kukalosveta1990@gmail.com
02.11.2021
Тема " Електронні та графічні електронні формули атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах." - опрацювати конспект уроку
Мета: повторити
та закріпити суть поняття «ступінь окиснення» та вміння визначати його у
сполуках, вміти складати електронні та графічні електронні формули атомів
неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах;
навчитися порівнювати можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3
періодів, що розташовані в одній групі, на основі електронної будови їхніх
атомів; розвивати хімічну мову; виховувати
інтерес до вивчення хімії.
Обладнання: ПСXE, підручник.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ
КЛАСУ
II.
ПЕРЕВІРКА
ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III.
ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
IV.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Прийом
«Мікрофон»
Учні заздалегідь поділені та на початку
уроку сідають групами. У групах учні з різним рівнем навчальних досягнень. На
дошці (або проектуємо на екран) основні поняття вивченої теми по 5 зразу (щоб не
розсіювати увагу). Учні, передаючи по черзі одне одному уявний мікрофон, дають
визначення даним поняттям. Починаємо з першої групи, і, якщо виникає затримка,
учні інших груп можуть допомагати у визначеннях. Слід відмітити, що існує
окрема група із сильних учнів, яка стежить за відповідями і рахує скільки
правильних визначень дає та чи інша група, кожна правильна відповідь зараховується
як 1 бал. Ця група називається «Експерти». Відповіді дають коротко і точно.
1)
Класифікація
елементів;
2)
період;
3)
група;
4)
підгрупа;
5)
протонне
число;
6)
нуклонне
число;
7)
будова
атома;
8)
склад ядра атома;
9)
протон;
10)
нейтрон;
11)
радіус
атома;
12)
електронна
хмара;
13)
електронна
орбіталь;
14)
види
електронних хмар;
15)
спарені,
неспарені електрони;
16)
Ме
властивості в періодах;
17)
Ме
властивості в групах;
18)
номер
періоду;
19)
номер
групи;
20)
основний
стан;
21)
збуджений
стан;
22)
можливі
ступені окиснення;
V.
РОБОТА В ГРУПАХ
Хімічна естафета
Вчитель
роздає картки із завданнями «Хімічної естафети». Всього 5 завдань. Естафету
організовуємо так. Групам на виконання кожного завдання дається по 5-6 хв. Учні
виконують їх на окремих аркушах, які здають групі «Експертів». У цей час один
з учнів, наприклад, першої групи виконує перше завдання на дошці. Двоє з
експертів перевіряють правильність виконання завдання на аркуші, а двоє інших
слухають з класом відповідь однокласника. Якщо виникає потреба, вони вносять
корективи у виконання, виправляють і ставлять питання щодо розв’язку даного
завдання, виставляють бали. Далі учень з другої групи виконує і пояснює друге
завдання, з третьої — третє і т. д.
1.
«Логічний ланцюг»
Запишіть будову атомів неметалічних
елементів 2 та 3 періодів. Вкажіть, що спільного та відмінного у будові атомів
та можливі ступені окиснення.
2.
«Відстрочена відгадка»
Елемент розташований у III періоді, VI
групі, головній підгрупі періодичної системи. Який це
елемент? Запишіть повну будову його атома в основному та збудженому станах, укажіть кількість
неспарених електронів. Передбачте його валентність та можливі ступені окиснення.
3.
«Приваблива мета»
Дано елементи з протонними числами 12 і 15.
Який з даних елементів має яскравіше виражені металічні властивості? Чому?
Запишіть електронно-графічні формули будови атомів цих елементів у основному та збудженому
станах. Укажіть можливі ступені окиснення у сполуках. Складіть рівняння реакції між речовинами, утвореними цими
елементами.
4.
«Практичність теорії»
На прикладі будови атома Калію та Хлору
поясніть, чому одні елементи мають постійні ступені окиснення, а інші змінні.
5.
«Дивуй»
Елемент, якому відповідає вищий оксид із
загальною формулою R2О5 , утворює летку сполуку з Гідрогеном, масова частка
Гідрогену в якому становить 3,85 %. Що це за елемент? Складіть електронні
схеми будови цього елемента в основному та збудженому станах. Вкажіть можливі
ступені окиснення.
VIII.
Підбиття підсумків уроку.
Група експертів
аналізує роботу інших груп
IX.
Домашнє
завдання
Вивчити
§4
Тема " Електронні оболонки , будова 1-3 періодів, хмара,орбіталь, рівні, підрівні, радіус атома" - перейти за посиланням , опрацювати конспект уроку в зошит.
09.11.21
Тема"Електронегативність, ступінь окиснення вищий, нижчий,основний стан,збуджений стан атома" -- перейти за посиланням,опрацювати урок.
16.11.21
Повторення теми : " Періодичний закон і періодична система хімічних елементів" _
пов. параграф 1-4 ст 22 завдання 9-14 письмово
посилання на онлайн підручник - https://pidruchnyk.com.ua/469-hmya-yaroshenko-11-klas.html
Роботи надсилайте на Viber 0668804185 ,або електронну адресу kukalosveta1990@gmail.com
++++++++
ОтветитьУдалить++++
ОтветитьУдалить